الجمعة، 26 فبراير 2010

إلـى أبــى 3

. الجمعة، 26 فبراير 2010

أكتب إليك هذه الرسالة, ولا يبعد بينى وبنيك سوى عدة امتار, من الصعب علىّ ان أتخيل أنّ غدا سأُقبّلُ يدك قبل ذهابى الى الكلية صباحا, ولن يتسنى لى أن أقبّلها بعد عودتى.


أعلم انك تتحمل مشاق السفر والغربة من أجلنا, وأعرف انك تتمنى أن ترى فينا ما يرفع رأسك ويسعد قلبك ويشرح صدرك, وأعدك انى سأقوم بما فى وسعى لأحقق لك ما تتمنى (كل واحد يبنى مستقبله), ولكن لا تنسانى من دعائك.


لا يسعنى الا أن أدعوا وأقول, اللهم أرحم غربتنا.

19 التعليقات:

غير معرف يقول...

امين يا رب .
ربنا يهون على كل الأباء و يرزقهم من حيث لا يحتسبوا.

غير معرف يقول...

يا رب امين
فعلا اصعب ما يكون هو ان تكون بعيدا عن اباك يا رب عبدك في محنة مثل هذه فقرب بينه و بين ابيه وقرب بين جميع المسلمين و ابنائهم .
لكل واحد ان يتخيل صعوبة تحمل هذا الوضع و حمد الله علي وجود ابويه .

Unknown يقول...

@ غير معرف الأولانى:

مفيش ربنا يهون على الابناء كمان :S.

غير معرف يقول...

@غير معرف التاني
اسمها عن أبيك مش عن أباك :P

Unknown يقول...

@ غير معرف الثالث :

شكرا على التعديل :)
سؤال: هل انته غير معرف الأول وبتصلح لغير معرف الثانى, ولا انته غير معرف الثانى وبتصلح لنفسك, ولا انته واحد ثالث فعلا ؟؟ :D:D.

صباح الفل يا رجالة :D:D, انا بعد كده هرد هنا فى المدونة بتاعتى بغير معرف :D:D.

غير معرف يقول...

حد ثالث فعلا.

غير معرف رابع يقول...

جميل حكايه الغير معرف دي :D
احم انا بأه غير معرف رابع
الحمد لله علي سلامه والدك
وربنا معااااك وان شاء الله تحقق حلمه

Unknown يقول...

@ غير معرف رابع:

أولا : LoL عليك :D:D.

ثانيا: هو بابا كان جه من أسبوعين, قعد معانا اسبوعين, وبعدين سافر امبارح :S:S.

الا بقى لو قصدك حمدلله على سلامة وصوله للبحرين.

غير معرف رابع يقول...

مش فهمت من كلامك كده (مش توضح:D)
عامه ربنا يصبركوا ويرجعهولك بالسلامه ان شاء الله
وبعدين بلاااش التديق في الكلام كده (ايه التديق دي اسمها الدقه :D:D)

غير معرف يقول...

غير معرف خامس P:
لازم يعني تفتحوا الجرح:(
الموضوع ده منتشر بشكل كبير ومتعب جدا عشان كده انا هدفي اني اشتغل في مصر وسيبك من microsoft والكلام الفكسان ده
لما حال البلد يتعدل مش هنحتاج للسفر بره بس حالها مش هيتعدل لوحده

Diab يقول...

مشكلة الغربة و السفر بحد و مش بيحس بها الا واحد بيسافر او بيكون حد قريب مسافر و الحالتين حاصلين عندى عشان كدة انا عارف احساسك يا خالد.
إن شاء الله يرجع اليك و الى اهلك سالما غانما

غير معرف برنس يقول...

انت فاكس وفكسان ومفتكس

Unknown يقول...

ادى اخرة الناس الغير معرفين, يدخلوا يشتموا ويقولوا اى كلام وخلاص :S:S.

غير معرف يقول...

انا غير معرف الخامس
انا مش قصدي اي حاجة
مجرد ان الموضوع ده عندي كمان فبعبر عن رأيي
الحال من بعضه يعني

Unknown يقول...

@ غير معرف خامس:

انا مش قصدى عليك, أنا قصدى على "غير معرف برنس", أصلا الموضوع مستفز أوى, ايه غير معرف دى :D:D.

@ غير معرف (1 + 2 + 3 + 4 + 5 + برنس):
الله يسامحكم, بكرة يحصل فيكم اللى بيحصل فيا ده :D:D.
أنا فى ناس معينين معنديش مانع انهم يردوا بغير معرف, والناس دول هما عارفين نفسم وهما عندهم اسبابهم وانا متفهم الأسباب دى.

انما بقية الناس بقى ايه الأسباب نفسى أفهم :S:S.

غير معرف يقول...

يا ترى انا منهم يا خالد ولا لا :]

Unknown يقول...

@ غير معرف :
طالما انته سألت يبقى انته معندكش سبب, يبقى انته مش منهم :D:D.

غير معرفه :D يقول...

rabbena yesabbar el 2abaa2 wel abnaa2 ISA
momken da ykoon sabab lel abnaa2 ennohom ya5do neyyet yefarra7o aba2hom w yegtehdo.. w neyyet yekoono kwayeseen bema feeh el kfaya enno yekaweno geel kwyes ye5alli el balad kwyessa be 7ees ma7adesh ye7tag yet3'arrab 3an ahlo tani fel mosta2bal ..
walla eh ? :D
sry 3shan bakteb franco bas m3andish 3rabi now fel gehaz ..

Unknown يقول...

@ غير معرفة:


اه طبعا, عندك حق يا أفندم :), أن العائلة تبقى مشتتة كده, كل شوية فى حتة دى حاجة صعبة أوى :S:S.

بس ايه نظام غير معرفة ده, هو كلكوا عليا ولا ايه :D:D:D:.

إرسال تعليق