الاثنين، 23 يونيو 2008

لــــيـه.....؟؟

. الاثنين، 23 يونيو 2008

فكرت كتير قبل ما اعمل المدونة دى
انا مكنتش عايز اعمل مدونة لغرض انى يكون عندى مدونة وانما ...

ليه "هتكلم ..... حتى اشعار اخر" ؟؟؟؟

لقيت ان انا محتاج انى انشر افكارى وارائى بدون اى قيود
امبارح كنت واقف مع شاب المانى واتكلمت معاه فى موضوع كده هقولكم عليه بعدين "طبعا الكلام كان بالعربى " ووصل الحوار لدرجة انه قالى انته "متعرفش الحرية ومعندكمش ديموقراطية" ...رديت عليه وقلتله "انا حر وهفضل طول عمرى حر وحتى لو كنت بين القضبان هفضل برضه حر وانته عمرك ما هتفهم معنى ده"..ومن هنا باتت الحاجة الملحة لعمل هذه المدونة ...حتى اشعار اخر لانى تقريبا شفت مدونة بنفس الاسم "هتكلم"....فلما الاقى اسم تانى فيه نفس التعبير عن الفكرة هغيره على طول

11 التعليقات:

غير معرف يقول...

اقل حاجة ممكن اقولها ان الشاب الالمانى ده اصلا مش فاهم حاجة خالص ولا عمره هايفهم واستمر ياخوليو بجد رائع

غير معرف يقول...

مبروك يا خوليو علي المدونه .. فضيت اهو وعملتها يعني علي العموم مبروك ونتقابل في المعتقـــ ... قصدي عند حسام يوم التلات :d:d

غير معرف يقول...

فيه ناس يستحقوا انهم يعملوا مدونه .. و انت منهم ,, ربنا معاك .. و انا بجد مبسوطه لان افكارك لازم تبقي انت الادمين اللي عليها .. و محدش يحذفلك كلمه .. ربنا معاك .. و اهلا بيك في عالم التدوين ..

غير معرف يقول...

مممممم
في انتظارك بقه

غير معرف يقول...

الف مبروكز يا خوليو :D
و هبقى اطمن عليك في سجن طرة ..
:D:D:DD
لا بجد شغل عالي و لما نشوف آخرتها معاك يا مغلبني ;D

غير معرف يقول...

الف الف الف مبروك يا خالد علي المدونه الجميلة دي ......
و حكاية الألماني ديه ليها ابعاد تانية ....بس ياريت تحط فيها مواضيع مفيده ليك و لكل الناس و متبقاش عبارة عن انك تقول افكارك و بس ...
و حاول تبدع و تعمل حاجة جديده عشان تبقي يونيفرسال "عالمي "
و بجد ياخالد على رأي ياسمين انت تستاهل ;)

غير معرف يقول...

و اهم حاجة النية النية النية النية
زى ما .............. علمونا ;)

غير معرف يقول...

الف مبروك على المدونة يا خوليو

وأهم حاجة النية :d

غير معرف يقول...

بجد جامد جدا و بتعجبنى فيك صراحتك و الجرئه فى الحوار لان ده حقنا ولازم يرجع لينا ان شاء الله وبالتوفيق...

Yasmin يقول...

مبروك
ولو انها جات متأخر
بس انا لسة عارفه امبارح

انت من الناس اللي بحترم ارائهم جدا

مبرووك تاني
واحنا في انتظارك

غير معرف يقول...

اولا الف مبرووك عليك المدونة
بس انا مش عارف انا خايف منها ليه
و انا احيك على الى انت بتعملة
واخر كلامى ......ربنا يوفقك

إرسال تعليق